ליווי אישי וקבוצתי לניהול קונפליקטים ותקשורת בארגון
זיהוי צרכים, שיפור תקשורת, הקשבה וניהול קונפליקטים – בתהליך ליווי שמשלב סדנאות קבוצתיות וליווי אישי לצוותים ומנהלים.



זיהוי צרכים, שיפור תקשורת, הקשבה וניהול קונפליקטים – בתהליך ליווי שמשלב סדנאות קבוצתיות וליווי אישי לצוותים ומנהלים.
מתחים וקונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מתהליכים ארגוניים ומהחיים בכלל.
ניסיון להימנע מהם עשוי להוביל לשקט זמני, אך מחקרים מראים שמתח לא מנוהל, קונפליקטים פתוחים והתנגדויות בלתי מטופלות משפיעים לרעה על שביעות רצון, שיתוף פעולה ותפוקות:
מחקר רחב היקף (מטא-אנליזה) משנת 2023, מצא קשר שלילי מובהק בין קונפליקטים בצוותים לבין ביצועים קבוצתיים ושביעות רצון של עובדים. מחקרים אחרים מראים שקונפליקטים בין-אישיים שאינם מנוהלים פוגעים בתפקוד, בעוד שניהול נכון של קונפליקטים ענייניים דווקא יכול לתרום לפתרון בעיות וחדשנות.
תהליך ליווי מקצועי, שמעניק לעובדים כלים להבין את הדינמיקה שמפעילה קונפליקטים ולנהל דיאלוג אמפתי וממוקד צרכים, מוביל לשיפור ממשי באקלים הארגוני, בחוסן האישי וביעילות העבודה.
1
בתוך שגרת עומסים, מטרות ומשברים – ארגון מצליח הוא ארגון שיודע לתקשר. שיש בו בהירות, שיח מכבד, יכולת לנהל מתחים, ולנוע קדימה גם בתוך חילוקי דעות. תהליכי הליווי שאני מציעה בונים שפה שמאפשרת לעובדים ולמנהלים להתנהל בצורה יעילה, ממוקדת מטרה, עם פחות חיכוך ויותר תיאום.
2
מנהלים וארגונים שמאפשרים לאנשים לפעול מתוך בחירה מודעת ושותפות יוצרים סביבת עבודה מעורבת, חופשית ואחראית יותר ויוזמת. בהירות ארגונית מצמצמת "רעש", מחליפה שליטה באמון ותיאום, ומקדמת תהליכי עבודה 'זורמים' בין ממשקים ויכולת להתקדם גם כשאין קונצנזוס.
3
קונפליקטים יכולים להיות קרקע פורייה לצמיחה, לדיוק ולתנועה קדימה. לא מדובר בהכרח בהסכמה, אלא ביצירת מרחב בטוח לבחירה, הקשבה וביטוי. המחקרים כבר מראים: כשמדובר בקונפליקטים ענייניים, השיח לא רק שאינו פוגע – אלא עשוי להיות מקור לחדשנות, יצירתיות ושיפור תהליכים. בתוך מציאות של חיכוכים, אני מביאה תקווה – ואמונה שלשיחה הנכונה, יש כוח להזיז דברים באמת.
היועצים והמגשרים שלנו הם בוגרי תואר שני בניהול משא ומתן ויישוב סכסוכים, מגשרים מוסמכים פעילים בעלי ניסיון רב-שנים, ובעלי ניסיון מעשי בעבודה עם צוותים, ארגונים ואנשים. מעבר להכשרה – הם מביאים איתם ניסיון חיים, הבנה אנושית, ויכולת ללוות תהליכים ברגישות ובמקצועיות.
תהליך ליווי ארגוני שמשלב סדנאות קבוצתיות לבניית שפה משותפת, ליווי אישי לעובדים לצורך עיבוד, בירור והתפתחות, וחיזוק מיומנויות תקשורת והתמודדות עם קונפליקטים. הדגש הוא על פיתוח חוסן רגשי, הקשבה עמוקה ויכולת לנהל שיח גם במצבים מורכבים – תהליך שמטיב עם האנשים, ודרך כך גם עם הארגון כולו.
משתתפת בסדנה
"אני רוצה להודות לקבוצה על העצמה וההקשבה. לקחתי מכאן כ"כ הרבה. הייתי מוצפת ופגועה, ולא יכולתי לראות את הקושי של י', עכשיו אני מרגישה שיש לי הרבה יותר אמפתיה אליה, ובא לי להירתם למשימה ממקום של בחירה ולא מתוך 'הנחתה'"
מנהל בתהליך אימון 'לניהול שיחות קשות'
"חשבתי שמאוד ברור לי 'מה המטרה' שלי עם ש'. אך בפועל – פעלתי מתוך אמוציות ומניעים אישיים לא ענייניים, קשה לי להודות אבל זה מה שהיה. הפרקטיקה של 'ניהול שיחות קשות', עזרה לי להגיע הרבה יותר מוכן לפגישות עם ש' מה שהוביל לתקשורת טובה יותר. בשלב ראשון לא פוצצנו את השיחה, אז מבחינתי- זאת כבר התחלה טובה"
משתתף בקבוצה
כשהבנתי מה מסתתר מאוחרי המילים שלו, כשהבנתי מה הצורך של ל' פתאום במקום לכעס עליו ועל ההתנהגות שלו- חשתי חמלה. אולי שפטתי אותו וחשבתי שהוא פועל מתוך קטנוניות ו'דווקא' ועכשיו אני מבין כמה חשוב לו להשתייך ולהיות חלק… האמת, לא ראיתי את זה קודם"
זה הזמן ליצור תקשורת שמקדמת מהלכים, מפחיתה מתחים ומעודדת יוזמה, חיבור ואחריות. אנחנו מציעים ליווי אישי וקבוצתי שמנכיח שפה חדשה – כזו שמביאה בהירות, שותפות ותנועה קדימה.